Κυριακή 17 Ιουνίου 2012

Heroes 6 vs Kings Bounty

Ο λόγος που τόσο καιρό δεν ανέβασα τίποτα είναι το King's Bounty: Armored Princess, το οποίο με έκαψε άσχημα. Η αλήθεια είναι πως ήταν η δεύτερη επιλογή μου, μετά το Heroes of Might and Magic 6, ή δεν ξέρω πως διάολο έχουν αλλάξει τη σειρά των λέξεων.

Επιλέγω να συγκρίνω τα συγκεκριμένα επειδή αντανακλούν δύο σχεδόν όμοια, αλλά με αντίθετους τρόπους καυλωτικά και ταυτόχρονα προβληματικά παιχνίδια.



Heroes 6: Καλές ιδέες, αίσχος εκτέλεση.

Το έκτο μέρος της σειράς έχει πράγματα που απορώ πως δεν εμφανίστηκαν ακόμα από το expansion του Heroes 3, από πλευράς λογικών παραδοχών.

Πρώτον, εάν καταλάβεις μια πόλη, έχεις την επιλογή να αλλάξεις το είδος της, πχ από Castle  σε Necropolis. Έτσι, αντί να γίνεται ένας αχταρμάς από ξέμπαρκες μονάδες, έχεις ένα ενιαίο είδος στρατού, χωρίς να σπαταλιέται το creature growth σε ασχετοσύνες. Πολύ βελτιωμένες και οι επιλογές κτιρίων στα κάστρα, αν και θα προτιμούσα το 'παραδοσιακό' view της πόλης, αντί για το στεγνό μενού που επικρατεί εδώ.

Οι πόλεις πλέον έχουν ένα range of influence, δηλαδή μια περιοχή στην οποία τα παραγωγικά κτίρια (sawmills, ore mines κτλ) ανήκουν σε όποιον ανήκει το κάστρο. Αυτό σημαίνει πως έχοντας έναν ήρωα να φυλάει το κάστρο σου, δεν μπορούν οι ενοχλητικοί χαμηλού λέβελ τυπάδες των αντιπάλων να σου κλέβουν την παραγωγή. Μπορούν, ωστόσο, πλέον, να πλιατσικολογήσουν το mine, δηλαδή να πάρουν εφάπαξ την παραγωγή όλης της υπόλοιπης εβδομάδας!

Ναι, οι ήρωες πλέον έχουν μερικά γαμηστερά νέα κόλπα, με κυριότερο το απολύτως ελεύθερο customization. Αν θυμάστε ως τώρα, σε κάθε level-up, τα παιχνίδια σε έβαζαν να διαλέξεις ανάμεσα σε  2 skills (τουλάχιστον το 2 και το 3, που τα είχα λιώσει- τα 4 και 5 απλά τα ξεφύλλισα λίγο και δεν με κράτησαν). Πλέον, μπορείς ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να ανεβάσεις όποιο skill θέλεις (πχ να κάνεις might-type hero με έμφαση στο spellcasting). Ξεχωρίζει το skill Mentor, που όποτε ...'ζευγαρώσει' ένας δυνατός τύπος με έναν πιο αδύναμο (για να μεταφέρεις μονάδες και items), του ανεβάζει αυτόματα xp.

Οι 5 παρατάξεις του παιχνιδιού μου φάνηκαν 'λίγες' σε σχέση με τις 9 του τρίτου παιχνιδιού της σειράς, και τα special abilities της καθεμιάς δε με ενθουσίασαν ιδιαίτερα (μπελαλίδικα στη χρήση και ακατάλληλα για τις μικρές σε διάρκεια μάχες). Το χειρότερο όμως είναι που αλλάξανε τα φώτα στο Wizard's Tower. Η πόλη των μάγων πλέον έχει καταληφθεί από ιαπωνικό φολκλόρ, με Shoguns και τέτοια. Ξεκολλήστε από το σύνδρομο των ξέμπαρκων μόνκς γαμημένοι medieval fantasy game designers! Ακόμα και το από πολλούς μισητό Forge πιο πολύ κολλάει στον κόσμο του Heroes!

Ωραία, πως λοιπόν μπορείς να θάψεις άσχημα ένα παιχνίδι με τόσα θετικά σημεία? (ακόμα κι αν έχει monks και shoguns). Δίνεις την υλοποίησή του σε μαλάκες προγραμματιστές. Με το που ξεκινάει να συνδέεται στον server της Ubisoft, αρχίζω να παίρνω ανάποδες (βλέπε προηγούμενα ποστς). Το παιχνίδι ΣΕΡΝΕΤΑΙ, ακόμα και στα ελάχιστα γραφικά, και ο κέρσορας του ποντικιού δε λέει να σταματήσει να αναβοσβήνει σαν τρελός -σε φάση επιληψιογόνος-, αναμένεται υποτίθεται patch. Και όχι, δε φταίει το laptop μου. Όταν ένα μηχάνημα τρέχει με άνεση το Metro 2033 στα normal graphics είναι απαράδεκτο να σέρνει και να ζορίζεται ένα Heroes-clone. Ακόμα και για να βγεις στην επιφάνεια εργασίας κάνει κάπου 20'' με μαύρη οθόνη- και δε φημίζομαι για την υπομονή μου. Τέλος, καναδυό φορές, στις δυο μέρες που ασχολήθηκα, μου κράσαρε άνευ λόγου κι αιτίας. Το παιχνίδι θα ήταν υπέροχο ΑΝ μπορούσες να το παίξεις, αλλά μάλλον πρέπει να περιμένω την Gold Edition.



Kings Bounty Armored Princess: Γαμηστερή εκτέλεση, μα η ισορροπία έχει φύγει από το παράθυρο.

Τα Heroes σαν σειρά βασίστηκαν στο Kings Bounty,που αναβίωσε πρόσφατα από μια ρώσικη εταιρεία. Στην ουσία πρόκειται για Heroes, με τη διαφορά πως δεν έχεις δικά σου κάστρα και πολύ κόσμο αλλά μόνο έναν ήρωα που τριγυρνάει από εδώ κι από εκεί προσλαμβάνοντας στρατό και μαζεύοντας bonuses. Η μάχη και το feeling είναι ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια. Ή μάλλον θα ήταν αν δεν υπήρχε ένα τόσο δα προβληματάκι.

Ανέκαθεν, όταν έπιανα ένα παιχνίδι πάντα ξεκινούσα με Warrior-type character. Είναι η πρώτη φορά EVER που αποφάσισα να κάνω μάγο. Και την πούτσισα αυτοκρατορικά.

Δεν ξέρω, αλλά υποψιάζομαι πως στην ομάδα παραγωγής μισούν φανατικά τους μάγους, γιατί αλλιώς δεν εξηγείται η ομοβροντία από συντριπτικά μειονεκτήματα για την κλάσση αυτή. Το μείζον πρόβλημα είναι πως ακόμα και το βασικότερο spellcasting ανεβαίνει αποκλειστικά και μόνο με το level-up. Για να ανέβεις λέβελ όμως χρειάζεσαι spells (είσαι μάγος, ya know?). Επίσης, το πλήθος των τεράτων που μπορείς να πάρεις cap-άρει στο Leadership σου και αναλόγως πόσο δυνατή είναι η μονάδα τόσα Leadership από τα συνολικά καταλαμβάνει. Άρα το Leadership είναι το παν. Όμως: ο μάγος παίρνει σε κάθε level-up Leadership = level x 10, ενώ ο πολεμιστής level x 20. Και όταν ένας απλός peasant 'κοστίζει' 20 Leadership ενώ ένα κυκλωπάκι (FTW η καλύτερη ranged μονάδα) κάπου 1400, είναι ευνόητο πως η διαφορά είναι τεράστια.

Για να δείξω πόσο suck-άρουν οι μάγοι σε σχέση με τους fighters θα μιλήσω με αριθμούς: μετά από μια εβδομάδα παιχνιδιού, στο level 20 σαν μάγος έφτασα στο τέταρτο νησί και μόλις συμπλήρωσα 10 νίκες χωρίς καθόλου απώλειες (achievement που δίνει bonus leadership), ενώ είχα με το ζόρι δύο κυκλωπάκια (yay!). Κάπου εκεί η φάση έγινε Unwinnable επειδή τελείωσαν τα φράγκα και οι μονάδες που την πάλευαν στα κτίρια, οπότε το πήρα από την αρχή.

Την επόμενη μέρα την ίδια ώρα ο Warrior μου βρισκότανε στο ίδιο Level και νησί, έχοντας προ πολλού συμπληρώσει τις 50 νίκες για το achievement με το μέγιστο leadership bonus, και κάπου 8 κυκλωπάκια (HELL YEAH). Έπειτα με την ησυχία μου μαλακίστηκα σε όλα τα νησιά κάνοντας fetch quests και μαζεύοντας super-dragons, μιλάμε για σχεδόν perfect game, ένιωθα λες και είχα βάλει cheat.

Μια που το έφερε η κουβέντα, το παιχνίδι σου δίνει κι ένα δρακουλίνι, σαν πόκεμον, στο χρώμα που θα το διαλέξεις, το οποίο αποτελειώνει το broken-ness των warriors, καθώς έχει abilities που λειτουργούν καίγοντας rage. Τι διαφορές έχει το rage από το mana?
1) Το rage παράγεται όσο ρίχνεις ή τρως ξύλο, σε κάθε μάχη δηλαδή θα αδειάζει και θα ξαναγεμίζει συνεχώς από μόνο του.
2) Το mana ξοδεύεται υπερβολικά εύκολα και δεν γίνεται replenish μέσα στη μάχη παρά μόνο αν έχεις επενδύσει κι άλλα level-ups ειδικά για αυτόν το σκοπό (αντί να τα βάλεις, ξέρω γω στο να δυναμώσεις λίγο τα γαμημένα spells σου???)
3) Ο warrior και ο mage έχουν και τα δύο, με τη διαφορά πως ο warrior παίρνει τρελά bonus στο rage ενώ ο mage παίρνει τα αρχίδια του στο mana.

Πραγματικά, είναι σαν να έγινε playtest μόνο στον warrior! Δεν είμαι καν σίγουρος πως τερματίζεται με μάγο στο NORMAL από κάποιον χωρίς Ιώβεια υπομονή (ή βλαμμένο perfectionist του internet).

Κατά τα άλλα το παιχνίδι είναι πανάλαφρο λες και τρέχεις το Heroes 3 στον ίδιο υπολογιστή, ταχύτατο, δεν κράσαρε ποτέ, τα γραφικά του είναι φωτεινά, ξεκάθαρα και κυλούν ομαλά, και από κάθε άποψη, από πλευράς εκτέλεσης εξαιρετικό.



Εντέλει:
Kings Bounty > Heroes 6
Ειδοποιός διαφορά: το πρώτο κατάφερα να το τρέξω.

Το ιδανικό για μένα είναι να κάνουν οι Ρώσοι με τους δικούς τους προγραμματιστές το επόμενο Heroes, να βγάλουν από την υπόθεση τους Shoguns και λοιπά oriental στοιχεία, και να φωνάξουν τους developers της ubisoft για playtest κι εξισορρόπηση των κλάσσεων.

4 σχόλια:

  1. 4chan. oi perissoteres dhladh. den eimai sigouros gia to sygkekrimeno ergo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. simfono kai ego tou kings bounty eimai..kai se pliroforo oti epexa mago me tin proti mou bgike o patos alla ta katafera na to bgalo... poli diskolo game mou fanike. alla apo ena simio kai meta den xriazomouna kai strato eixa pantodinama spells tou pidaga.. eixa kai kana drako na boithaei

    ΑπάντησηΔιαγραφή