Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2012

Φτιάχνοντας το Τέλειο Παιχνίδι # 8.1: Moar Mechanics

Χειρισμός: kinaesthetics

Με τον όρο kinaesthetics εννοούμε το να κάνουν τα χέρια σου ό,τι τους είναι πιο φυσικό. ΟΧΙ το να παίζεις το πουλί σου μαλάκα, εννοώ στον πληκτρολόγιο και το ποντίκι. Παιχνίδια όπως το DOOM και το Super Mario ποντάριζαν στα kinaesthetics. Ολόκληρο το concept των hand-held consoles (πχ Game-boy) ποντάριζε σε αυτό.

Ο χειρισμός είναι η αλληλεπίδραση δύο διαδοχικών μερών:
1) το παιχνίδι προς τον παίκτη
2) οι εντολές του παίκτη προς το παιχνίδι.

Οπότε με τη σειρά, πάμε:



ΤΙ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟΝ ΠΑΙΚΤΗ

Και κυρίως πώς: ο πρακτικότερος μακράν τρόπος παρουσίασης στο ζύγισμα θετικών-αρνητικών είναι η ισομετρική προβολή, δηλαδή οι 30 μοίρες από πάνω. Όχι το eagle eye που φαίνεται σαν παραδοσιακό παιχνίδι στρατηγικής- βλέπε τα πρώτα 2 GTA- αλλά το να τα βλέπεις σαν κουκλόσπιτο. Ένα ψευδο-3D. Ψευδο-Τριδιάστατο που λέει και ο νικ δε γκρήκ, συνεχίζοντας μέχρι τελευταίας ρανίδας του αίματός του τον αγώνα του με τα πλακάτ και τα ρέστα, για ένα καλύτερο μέλλον, όπου η λέξη θα γράφεται σωστά.

Τα μηνύματα που γράφει στην οθόνη το παιχνίδι λοιπόν, πρέπει να είναι ΛΑΚΩΝΙΚΑ και με ΜΕΓΑΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ. Ειδικά στο tutorial. Ο κόσμος θέλει να παίξει παιχνίδι, όχι να διαβάσει manual.

Το autosave να είναι προαιρετικό, ή να καθορίζεις όριο πόσα αρχεία θα δημιουργήθούν και σε ποιά σημεία (πχ πριν από μάχη, όταν βγαίνεις από πόλη κτλ). Λίγα πράγματα είναι πιο σπαστικά από το να έχεις να διαγράφεις καμιά 20ριά autosave ένα ένα.

Μιά που είμαστε στα saves: μην τσιγκουνεύεστε στα save points και save slots. Ο άλλος βιάζεται να φύγει και θέλει να κλείσει το παιχνίδι. Με το να τον υποχρεώνεις να παίξει άλλα δέκα λεπτά- or else θα χρειαστεί να επαναλάβει όλο το κεφάλαιο- απλά τον ξενερώνεις και θα το παρατήσει. ΔΕΝ είμαστε όλοι φοιτητές, μπορεί απλά να θέλουμε να μαλακιστούμε, αλλά σε κάθε περίπτωση, το παιχνίδι ΔΕΝ είναι η μεγαλύτερη προτεραιότητα στη ζωή μας. Παρακαλώ μη μας πρήζετε τα αρχίδια, ευχαριστώ.

Αλλά αυτό λειτουργεί κι ανάποδα: θέλω να υπάρχει η επιλογή, για τα mission-based παιχνίδια, να ξαναπαίξω μια αποστολή που έχω περάσει. Όχι κρατώντας save, θέλω να υπάρχει κανονική επιλογή. Ακόμα και το Saints Row 3 χρειάζεται mod για να το ξεκλειδώσει αυτό. Δώσε στον παίκτη τη δυνατότητα να χαρεί το παιχνίδι που έφτιαξες χωρίς ολόκληρο replay.
Θέλω να παίξω τις αποστολές ακούγοντας όλες τις φωνές, δοκιμάζοντας όλες τις στρατηγικές κι επιλογές. Θέλω να πω, το replay value ΔΕΝ είναι μόνο για αυτούς που ξεκινούν το παιχνίδι από την αρχή.

ΤΟ TUTORIAL ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ. Τίποτα με το ζόρι, και ειδικά όχι το 'υποχρεωτικό σπαστικό πρώτο dungeon της bioware'. Δια ροπάλου. Είναι σαν να είναι το παιχνίδι η κόρη σου, κι εσύ να την μεγαλώσεις θεούσα: μετά την πρώτη φορά που θα περάσουν καλά, κανένας στα καλά του δε θα θέλει να ασχοληθεί μαζί της, μόνο κάτι hardcore-άδες. Και δίκιο θα έχουν.

Και βάλε profiles για τους πολλούς παίκτες, ώστε να μην μπερδεύονται τα saves τους. Α, συγγνώμη, έτσι θα καταφέρεις να βάλεις ένα αντρόγυνο gamers να αγοράσει δύο αντίτυπα. Λάθος μου, πάσο τότε. (σαρκασμός)

Οι περιγραφές των items και των abilities πρέπει να ενισχύουν το immersion, όχι να σε βάζουν να ψάχνεις σε manuals (άσε που τα τελευταία είναι πλέον σε pdf). Ο τέταρτος τοίχος μερικές φορές επιβάλλεται να σπάσει ή έστω να γίνει lampshaded, για χάρη του feeling. 'Teh Ubersword kills enemies 20% of teh time' είναι υπέρ-αρκετό. Άσε κατά μέρος τα 'It has the potential to slay anyone'. Ζούμε στην εποχή του ίντερνετ, τίποτα δε μένει κρυφό. Ούτε καν τα παιχνίδια.

Κι ένα τελευταίο πραγματάκι: όταν πρέπει να μου δίνεις companions, ΔΟΥΛΕΨΕ λίγο πάνω στην γαμημένη AI. Κάνε την να φέρεται λογικά, for fuck's sake δηλαδή. Για να καταλάβετε τι εννοώ
1997- Fallout 1: Ο σύμμαχος πιστολέρο Ίαν, βαρούσε μάλλον εμένα πισώπλατα παρά τους οχτρούς. Εντάξει, αποδεκτό, απλά ήταν γτπ εντελώς πιστολέρο. Ακατάλληλος NPC.
2010- Fallout New Vegas: Ο Boone, ο 'απόλυτος sniper', όπως προχωράμε, βλέπει ένα radscorpion και του τη βαράει: παρατάει το rifle του και ορμάει να το σφάξει με το αλυσοπρίονο. Εγώ με φωνή Χαράλαμπου Τραμπάκουλα να τρέχω ξωπίσω του: "Τι κάνεις ρε χαμενε!?!?". Τέτοια φάση.

Το κακό AI μπορεί να γίνει τόσο ενοχλητικό, ώστε τελικά να αντιπαθήσεις τον χαρακτήρα εξ'αιτίας του. Στο Saints Row 3 η Shaundi είχε τόσο σπάσει τα νεύρα της Κυράς επειδή με την άθλια AI της της γαμούσε τις αποστολές, ώστε η maya το θεώρησε μεγάλη επιτυχία και 100% happy ending όταν η Shaundi (προαιρετικά) πέθανε. Ναι.... Κανένας που την έχει ανεχτεί δεν έχει διαφωνήσει μέχρι σήμερα (τη Shaundi εννοώ).



ΠΩΣ Ο ΠΑΙΚΤΗΣ ΔΙΝΕΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΙ ΣΚΑΤΑ ΕΝΝΟΕΙ.
κοινώς: χειρισμός.

Point and Click. Προς θεού, η επιτομή της κιναισθησίας βρίσκεται στο ποντίκι. Χρησιμοποιήστε το. Τα WSAD είναι so 90s. Τα isometric RPGs (κακώς ειπωμένα Diablo clones) την έχουν βρεί τη δουλειά: Κρατάς μόνο τα 1,2,3,4,... τα F5, F6, F7...  και το Space Bar για παύση, α λα Baldur's και Divine Divinity, και δε χρειάζεσαι τίποτε άλλο. Αφήστε τα πρώτα πρόσωπα για τα FPS. Νιώστε λίγο το γαμημένο κλίμα κι αισθητική του παιχνιδιού σας. Και ffs, νιώστε λίγο τι θέλει το κοινό σας. Σε ισομετρική προβολή πάντα.

Αυτό που είπα πριν για το Space-bar - παύση: για ένα RPG, το μοναδικό πράγμα που μακροπρόθεσμα έχει νόημα και εφαρμογή είναι το pseudo real time με παύση- στην ουσία ένα turn-based στο οποίο ελέγχεις τα πάντα ανάμεσα στα διάρκειας 5-6'' animations.

Προηγουμένως που έλεγα για κουμπιά, δεν υπάρχει περίπτωση να καταφέρω να το θέσω καλύτερα από τον Shamus, γιαυτό δείτε στα δικά του πόστ: αυτό που λέει για το Numpad και αυτό που λέει για το CapsLock

Αλήθεια, δεν είναι τόσο δύσκολο. Βάλε 4-5 κουμπιά και άσε το καθένα να κάνει τη δουλειά του. Είμαι πολύ υπέρ του awesome button (στο Saints Row 3 όταν κρατάς πατημένο το shift, ό,τι κι αν είναι να κάνεις, γίνεται με γαμάτο τρόπο) όσο και του all-purpose 'action button' αρκεί να έχει συγκεκριμένες λειτουργίες: όταν έχεις το 'E' για να ανοίξεις πόρτες, να μπαίνεις σε αμάξια και να μαζεύεις αντικείμενα, ΜΗΝ βάζεις το 'Ε' και για να πιάνεις σε κεφαλοκλείδωμα κακούς για ανθρώπινη ασπίδα. Βάλε το γαμημένο 'F'. Είναι κάτω και δίπλα, είναι προσιτό. Να καταλαβαίνει το παιχνίδι τι θες να πεις κάθε φορά. Τι εννοώ: στο SR3 δοκίμασε μόνο να πιάσεις κάποιον για ανθρώπινη ασπίδα ενώ είσαι κοντά σε αμάξι και πόρτα. Οι πιθανότητές σου είναι 33% να πετύχεις αυτό που θέλεις.

Τα δύο τελευταία αλληλένδετα θέματα έχουν να κάνουν με το σύστημα ανάπτυξης του χαρακτήρα. Θέλεις να αποφύγεις δύο πράγματα:

1) Το powerplaying minmaxing. 'Α, εφόσον είμαι πολεμιστής, γάμα την κουβέντα. Αφαιρούμε πόντους από εκεί και τους βάζουμε στο σφάξing. Ωραία, γάμησα πάλι'. Όχι, φίλε μου. Με ένα σωστό και ισορροπημένο σύστημα, θα είχες γαμήσει τον εαυτό σου μόνο με μια τέτοια επιλογή. Ο γενικός κανόνας είναι το Words before Swords. Κάνε τις RP επιλογές να αποφέρουν μεγαλύτερα οφέλη κι ευκολότερα από το ξύλο. Έτσι μόνο θα έχεις αληθές RPG. Συστήνω ιδιαίτερα μια όχι τόσο δημοφιλή επιλογή, αυτή που λέει πως 'όσο θές να δυναμώσεις, τόσο δυσκολότερο είναι'.

2) Να μη γίνεται να κάνεις το παιχνίδι unwinnable για τον εαυτό σου με άσχημες επιλογές στην αρχή που θα σε δαγκώσουν στον κώλο πολύ αργότερα. Κοινώς άσε ανοιχτό το character building και μην εφαρμόσεις το 'ό,τι έγινε δεν ξεγίνεται'. Άνθρωποι είμαστε, μαλακίες κάνουμε. Παιχνίδι είναι, θέλουμε να πειραματιστούμε. Είναι μέρος του να περνάμε καλά. Στο Diablo 2, εάν μοιράσεις τα skills σου, μετά φίλε μου την πάτησες. Κακώς. Χίλιες φορές καλύτερα να έχεις μια global (status quo) δυσκολία -ανεξάρτητη από το αναμενόμενο level του χαρακτήρα- που έχεις πάντα τη δυνατότητα να διορθώσεις τις αδυναμίες σου πηγαίνοντας σε μέρη που σε παίρνει. Ή, ακόμα καλύτερα, εάν όλες σου οι επιλογές σου προσφέρουν κάτι ουσιαστικό- τη δυνατότητα να βγάλεις quest και να δυναμώσεις.


8 σχόλια:

  1. de peirazei,to antrogyno gamers 8a vrei kati allo na pai3ei.. :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γκρικ*

    Και για να μην παραπονιέσαι ότι γράφω μόνο άσχετα, "Και ffs, νιώστε λίγο τι θέλει το κοινό σας."
    Αυτό πριν το γράψεις τι δείγμα ανθρώπων πήρες και έβγαλες το συμπέρασμα ότι η πλειοψηφία θέλει αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. kai omws 'γκρηκ', ean proerxetai apo to 'greek' tairiazei sto mati kalytera apo apopshs hxou (h = makry). opws leme 'ntokymantair'. an htan 'γκρικ' 8a katalavainame 'grik' agglisti. anyway...

    Ta ar8ra profanws kai den einai aytotelh, einai merh enos mega-ar8rou, ayto logika prepei na einai safes. Opote etsi diavazontai ki olas. Me vash ta prohgoumena loipon:

    1) dexomaste pws to genre enos paixnidiou ka8orizetai apo ta mechanics tou
    2) ta mechanics prepei na einai associated
    3) prepei na efarmozontai me th megisth dynath kinais8hsia

    Opws eipa, se ena rpg to mono pou prepei na metraei einai ta stats, kai oxi ta physical abilities tou paikth. milame gia paixnidi pou den prepei na apofeygeis tis epi8eseis me ta wsad, oute na kaneis block me pathma koumpiou. Association of mechanics.

    Se aythn thn periptwsh to shmantiko einai na VLEPEIS thn katastash pou epikratei sthn o8onh 3eka8ara kai parallhla na eyxaristiesai ta grafika me ta opoia exeis na doulepseis- dhladh oxi poly mikra, na mhn xreiazetai na ta peristrefeis ka8e ligo ktl (vl neverwinter)

    Mexri twra, tis parapanw syn8hkes tis kalyptei 100% MONO to isometric, ektos ean yparxei kapoio allo mystiko view pou den exei xrhsimopoih8ei pote se kanena paixnidi. Opote, ennow ayto to koino.

    Pio sygkekrimena, to na me rwtas ari8mous gamers einai san na me rwtas gia ypoatomika swmatidia: mporoun na prosdioristoun mono emmesa, krinontas apo ta
    apotelesmata twn energeiwn tous se ena sygkekrimeno plaisio:

    gia ta mouse-heavy isometric-crpgs, kata proseggish to koino mporei na a8roistei se:

    osous einai sta forum ths overhaul ki ekstasiazontai me to BG Enhanced edition,
    + osous to vrizoun, sta idia ayta forum, epeidh to vlepoun san 'ierh agelada',
    + osous den asxolountai me ta forums kai wstoso endiaferontai
    + osous neous paiktes proste8oun sto paixnidi / 2 (estw pws 8a aresei stous misous)
    olo ayto to pollaplasiazeis epi 'x' gia ton agnwsto ari8mo torrents pou 8a xrhsimopoih8oun, h / kai me th seira tou epi 'y' gia osous asxolh8oun me ta ypoloipa paixnidia pou proorizontai gia analoga remakes (icewind dale, planescape torment)
    sta parapanw xaristika synypologizoume enan mikro ari8mo z gia atoma pou psaxnoun kai paixnidia asxetwn etairiwn (divine divinity), akoma kai indie (inquisitor)

    aytos einai o apolytos ari8mos tou koinou twn rpgadwn pou 8eloun isometric provolh-aytoi pou mas endiaferoun. gia to ekatostiaio pososto pare to synolo twn crpg-gamers (apo OLA ta paixnidia pou plasarontai san crpgs meion ta yvridia, ta mmos ktl) kai kane th diairesh.

    pisteyw na se kalypsa. otan zhtaw na grafete sxetika pragmata ennow th dikh sas gnwmh, oxi dhktikes trolloerwthseis. pes esena ti sou aresei h akoma kalytera ti DE sou aresei se ena paixnidi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προφανώς και θα έλεγα τη δική μου άποψη, η ερώτηση δεν ήταν ρητορική και περίμενα απάντηση για να συνεχίσω αντί να θεωρήσω αυθαίρετα ότι έκανες έρευνα ή ότι γράφεις την άποψή σου ως απόλυτη αλήθεια. Παίρνοντας αυτό το δείγμα ανθρώπων λοιπόν μιλάς αποκλειστικά για μία ομάδα παιχνιδιών (θεμιτό), χωρίς να λάβεις όμως υπ'όψιν και ότι ο κόσμος εξελίσσεται και, δυστυχώς ή ευτυχώς, η πλειοψηφία gamers αυτή τη στιγμή είναι πιτσιρίκια που θέλουν παιχνίδια που είναι εύκολα και εντυπωσιακά. Μπράβο στις εταιρείες που εξακολουθούν να βγάζουν παιχνίδια και για αυτούς που θέλουν κάτι διαφορετικό, αλλά μην περιμένεις να ξοδέψουν χρόνο και χρήμα για να βγάλουν αυτό που θέλεις εσύ, εγώ και ο οποιοσδήποτε. Οπότε, ακόμα και για την πολυ συγκεκριμένη κατηγορία παιχνιδιού για το οποίο μιλάς, είτε θα βγει κάποιος και θα κάνει ένα τέλειο παιχνίδι, μην περιμένοντας να βγάλει ούτε καν τα λεφτά που ξόδεψε, ή θα το μπασταρδέψει μήπως και πιάσει και κάναν περιφερειακό που να τού αρέσει λίγο το game.
    Δε λέω ότι έχεις άδικο σε καμία περίπτωση σε αυτά που λες, κι εγώ θα ήθελα ένα RPG που να μην τελειώνει ποτέ και να τού δίνω εντολές με το μυαλό μου, αλλά στα άρθρα σου χρησιμοποιείς έναν τρόπο γραφής σα να απευθύνεσαι στις εταιρείες και να τούς λες "είστε ηλίθιοι, είναι τόσο εύκολο να το κάνετε, αλλά επιλέγετε να κάνετε κάτι άλλο που δεν είναι ευκολότερο και είναι και καθυστερημένο". Προφανώς υπάρχει κάποιος λόγος πίσω από την ηλιθιότητά τους. Deadlines, κακοί testers, κ.ο.κ.

    Από 'κει και πέρα, προσωπικά δε μ'αρέσουν τα point and click, καταευχαριστήθηκα το ToMI και το αγαπημένο μου game είναι μάλλον το Portal 2. Οπότε η γνώμη μου ίσως να μη μετράει και καθόλου. Αλλά, το να με περιορίζεις στο να χρησιμοποιώ μόνο το ποντίκι για να ΚΟΥΝΗΘΩ το θεωρώ απαίσιο. Ειδικά αν ελέγχω 1 μόνο χαρακτήρα. Δε μ'αρέσει πώς το λένε. Θέλω με το ποντίκι να πατάω τα actions μου και με τα WASD (μάλλον) να περπατάω. Και ας μην είναι 1st person, ούτε 3rd. Γι'αυτό ρώτησα αυτό που ρώτησα, επειδή από το δικό μου δείγμα 2 ανθρώπων το point σου είχε 50% ισχύ.

    Pee Esh: Ευχαριστώ για τα μαθήματα Θερμοδυναμικής και Στατιστικής. :P
    Peepee Esh: Όχι. Η Γραμματική λέει ότι οι ξένες λέξεις γράφονται με τον απλούστερο δυνατό τρόπο. Με "ε" και με "ι" και χωρίς διπλά σύμφωνα. Και ακόμα και αν δεν ίσχυε αυτό, το nick μου το γράφω όπως θέλω. Αν εσύ ήσουν ο μπλαιλαλοίδεικως, δε θα αναφερόμουν στο άτομό σου με σωστή ορθογραφία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. To lew apo thn prwth paragrafo tou prwtou post (23/6): DEN yparxei, einai ypokeimeniko. kai prospa8w apla na katalh3w se enan syndyasmo pou na ikanopoiei oses perissoteres syn8hkes ginetai taytoxrona SE GENIKES GRAMMES. De milame gia emporika paixnidia, oute kan gia alh8ina. Einai pneymatikh gamhmenh askhsh.

    To oti ta posts ayta einai ypokeimenika einai pisteyw aytapodeikto. Ypokeimenika apo th skopia mias sygkekrimenhs meridas atomwn me sygkekrimenes protimhseis. genika as kanoun o,ti 8eloun me ta paixnidia, alla gia na ftia3oun ena TETOIOU eidous paixnidi me tropo pou na 3enerwsoun osous ligoterous ginetai, ta parapanw isxyoun.

    Profanestata kai paixnidia opws to Bloodlines h to SR3 8a 'exanan' para ma para poly ean ta ekanes mouse-only. Den oneireyomai enan kosmo xwris WSAD. Apla den ta protimw, efoson vlepw mia kinais8htika kalyterh epilogh. Prosoxh: milame panta gia pseudo-turn based kai mono, se ena systhma pou 8a elaxistopoiei ton paragonta 'antanaklastika tou paikth sta controls'.

    Twra oso gia ta onomata, grafe me opws 8es. Diolou de me apasxolei o grammatikos kanonas, anaferomai apokleistika sthn apodosh tou hxou se keimeno - to grafw kiolas 3eka8ara: ean eixes na kaneis metafrash e3'akohs ti 8a evgaine.

    ** oi etaireies ama katsoun na paroun symvoules apo ena blog pou asxoleitai me 20pleyra, mpyres kai vyzares 8a einai pragmatika a3ies ths moiras tous.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ξαναλέω ότι δε μίλησα για το Bloodlines και για το κάθε action rpg. Μιλάω ακριβώς για τα παιχνίδια που μικλάς κι εσύ και επάνω σε αυτά λέω ότι προσωπικά θα με βόλευε να ΠΕΡΠΑΤΑΩ, όχι να μπλοκάρω ή να πηδάω ή να ανοίγω πόρτες, να περπατάω με το πληκτρολόγιο. Αν εσύ μιλούσες για το Baldur's Gate κι εγώ για το Serious Sam προφανώς δε θα υπήρχε λόγος να διαφωνήσω σε τίποτα. Ο σκοπός τής ερώτησής μου ήταν να καταλάβω αν όντως υπάρχει μια μεγάλη πλειοψηφία ανθρώπων που προτιμούν το ποντίκι αντί του WASD.

    Από 'κει και πέρα, καλή η θεωρία, αλλά υποθέτω ότι μιλάμε και με μια δόση ρεαλισμού. Δεν μπορούμε να κάνουμε κουβέντα -και δεν έχει και νόημα το να το ποστάρεις σε μπλογκ αντί να το γράψεις σε ένα txt στον υπολογιστή σου- αν μιλάς για μια πολύ συγκεκριμένη κατηγορία ανθρώπων που τούς αρέσει ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό που αρέσει σ'εσένα και θα ήθελαν τα παιχνίδια να είναι ΑΚΡΙΒΩΣ όπως τα αγαπημένα σου παιχνίδια. Ναι, γράφεις για ένα θεωρητικό παιχνίδι και πώς θα έπρεπε κατα την υποκειμενική σου άποψη να είναι αυτό, αλλά δεν το γράφεις για σένα. Και στην τελική, ακόμα κι έτσι να το γράφεις, όχι, δε θα ήθελες να περπατάς με το mouse. Θα ήθελες να μπαίνεις μέσα στο παιχνίδι και να κάνεις ό,τι θα έκανε ο χαρακτήρας σου με τις δυνατότητες τού χαρακτήρα σου. Όλοι μας θα το θέλαμε και με τη λογική αυτή τα μισά σου ποστς δε μιλάνε για το τέλειο παιχνίδι γιατί αναλύεις μη-τέλεια controls. Αν μιλήσουμε ρεαλιστικά όμως, πρέπει να ληφθούν υπόψιν και οι άλλοι άνθρωποι. Αυτοί οι ποταποί "gamers που ((δεν ξέρουν τι τους γίνεται)) με διαφορετικά standards". Και φυσικά και πάλι, όχι όλοι, αλλά αυτοί που τούς αρέσει η ίδια κατηγορία παιχνιδιών, απλά τα προτιμούν λίγο διαφορετικά από εσένα.

    **agreed

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. as poune loipon kai aytoi tis apopseis tous: ta comments anoixta einai, oute logokrinontai oute tipota, den vlepw poios tous stamataei. na sto 8esw etsi, lew: 'gia emena, ayta ta 10 pragmata prepei na apofeygontai kai ayta ta 10 na epidiwkontai'. 8a pei o allos 'symfwnw me ayta ta 3 sta 10 alla sta ypoloipa nomizw pws blah blah blah'. = SYZHTHSH. (asxetws pou paizei ayth na einai h prwth fora ever se ayto to blog pou ginetai pragmati syzhthsh, an kai arketa ektos 8ematos)

    twra gia perpathma me WSAD... 3erw gw gousta einai ayta. proswpika to 8ewrw megisto mpela na krataw pathmena koumpia gia to move, me e3airesh to RAPTOR gia DOS. se poio crpg to exeis synanthsei? to WoW den htan etsi? to eida elaxista kai de 8ymamai kala alla vska ayto akrivws prepei na htan pou me apw8hse kai den asxolh8hka. ayto kai h kartounistikh ais8htikh

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. To WoW dn to theoro RPG me tin ennoia pou to les sta posts gi auto dn to anefera. Xoris na to theoro aparaitita kako game, asxeta pou prosopika de mou fainetai tpt idiaitero. To perpatima sto WoW k genika sta MMORPG ap o,ti ksero ginetia me WASD nai, alla epeidi poly apla eisai se 1o i 3o prosopo kai mou fainetai i fysikoteri epilogi (i ta velakia, telos panton, thema volikotitas einai). Alla to WoW (kai to kathe WoW, prosopika paizo DDo) einai action sti vasi tou. Kai tha kaneis attack me to click kai tha kaneis block me to shift kai tha apofygeis to hit me kinisi k oxi mono me to AC sou (paradeigma), opote xanei auto to stoixeio "vasizomai apokleistika sta stats k sta zaria mou".

    Auto pou ennoo ego einai oti p.x. an thelo na do ti exei o xartis parapera na kouniso to mouse mou, nai, na pao to pointer stin akri tis othonis k na do ti exei pio anatolika p.x. an to pao terma deksia, alla to na perpatiso apo to point A os to point B me click einai poly kourastiko gia mena prosopika. Eno an exo kapoia koumpia na me pane pano kato aristera deksia (opos ola ta palia konsoloRPG pou ta evlepes apo pano, styl FFVI) xoris na xreiastei na patao kathe 2 metra to click (opos ekana sto Monkey Island 1) i xoris na xreiazomai ena terastio grafeio gia na syro to mouse, mou fainetai poly pio aplo k euxristo. Kai pali omos, opos eipes, gousta einai, profanos. DEN to exo synantisei kapou, apla mou fainetai oti tha itan pio voliko. Kai isos na eimai biased epeidi exo synithisei se pio action games pou to WASD einai thriskeia k dn exo dei kati allo. Kai isos na eisai k esy biased epeidi exeis synithisei se auto to view me auta ta controls (mouse based). Mallon de tha to mathoume pote. :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή