Πέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2012

Φτιάχνοντας το Τέλειο Παιχνίδι # 8.4:Μηχανισμοί αντί-τσαντίλας 1/2

Τι εννοώ όταν λέω για μηχανισμούς αντι-τσατίλας:
Κάθε τι που κάνει ο παίκτης να μην είναι βαρετό, μπελαλίδικο ή σπασαρχίδικο- να μην θεωρείται 'χαμένος χρόνος'. Και όταν λέω 'κάθε τι', εννοώ 'κάθε τι', εντός, στα περιθώρια κι εκτός του παιχνιδιού.



ΕΝΤΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Προσοχή: ακολουθεί εγκώμιο του Saints Row 3 και θάψιμο στο San Andreas. 

Η Maya πολύ σωστά με κατάλαβε, πως το SR3 είναι ό,τι πιο κοντινό έχω στο Τέλειο Παιχνίδι, και τα συγκρίνω όλα με αυτό. Έχει θέσει αξεπέραστα στάνταρντς, σα να λέμε.

Ειδικά αν λάβετε υπόψιν την αγάπη μου για τα point-and-click-isometric, καταλαβαίνετε πόσο κωλογαμάτο είναι. Γιατί όμως? Επειδή ακριβώς το μεγαλύτερο πρόβλημα που παρουσιάζουν τα WSAD games -ο μπελαλίδικος χειρισμός στις τρεις διαστάσεις- εδώ δεν υπάρχει.

Ως σημείο αναφοράς, όταν είδα πως μια από τις πρώτες αποστολές περιείχε πτήση, και με πρόσφατες τις φρικτές εμπειρίες μου από αντίστοιχες του SA, ήμουν έτοιμος να το παρατήσω επιτόπου. Και όμως: ο χειρισμός στα δύο παιχνίδια είναι η μέρα με τη νύχτα. Οι τύποι δεν προσπάθησαν να το κάνουν 'ρεαλιστικό flight simulator'. Το είδαν από την οπτική του gamer που προτιμάει την πιστευτότητα από τον ρεαλισμό. Γι'αυτούς, το να οδηγείς αεροπλάνο είναι ένα και το αυτό με το να οδηγείς αμάξι. Και πολύ καλά έκαναν. SR3 > SA

Το παιχνίδι πρέπει να μη σε κλέβει για χάρη της 'σκηνοθεσίας'. Προτιμώ να παίζω με συγκεκριμένους κανόνες, να διαλέγω τον εξοπλισμό που ταιριάζει σε κάθε περίπτωση και την προσέγγισή μου στο πρόβλημα (βλέπε Hitman), από το να 'μεταφερθώ' σε μια κατάσταση που το παιχνίδι μου δίνει ένα συγκεκριμένο (ακατάλληλο) όπλο και όχημα. SR3 > SA

Οι αποστολές πρέπει να έχουν 3-4 checkpoints. Εάν τα σκατώσεις σε ένα σημείο, ξαναπαίζεις μόνο αυτό, και όχι ολόκληρη την αλληλουχία: 'κάνω Load (ή ξεκινάω χωρίς όπλα, οπότε γάμησέ με), πηγαίνω μέχρι τον Quest Giver, πηγαίνω μέχρι το μέρος που είναι να γίνει η αποστολή, τα ξανασκατώνω και τζάμα έχασα 15 λεπτά χωρίς κανένα όφελος'. SR3 > SA
(το ιδανικό βέβαια, όπως έχω πει, είναι να έχει Φλώρος-mode)

Και μια που είμαστε εδώ, ας δούμε πως, εκτός των check-points, το SR3 καταπολεμάει το 'χωρίς κανένα όφελος'. Το παιχνίδι έχει level, στο καθένα μπορείς να αγοράσεις νέα και δυνατά abilities. Τα xp τα αποκαλούνε respect. Respect αποκτάς κάνοντας οτιδήποτε πέρα από το να περπατάς ήρεμα. Τουτέστιν, μπορεί να σκατώσεις την αποστολή, αλλά στην πορεία όσους έχεις καθαρίσει, όση τρελή οδήγηση έχεις κάνει, σου δίνει respect και σε πλησιάζει στο επόμενο level. Μπορείς έτσι να δυναμώσεις και να γυρίσεις αργότερα να πάρεις τη ρεβάνς. Fuckin A+! SR3 > SA

Άλλη μια τραγικότητα του SA είναι πως σου δείχνει μόνο το σημείο του objective και σε αφήνει να το βρεις όπως μπορείς, με αποτέλεσμα να σταματάς κάθε λίγο τη δράση για να βλέπεις το χάρτη, ώστε να μη χαθείς. Το SR3 σου δίνει gps που σου προτείνει μια διαδρομή στο χάρτη, και είσαι ελεύθερος να αυτοσχεδιάσεις. Εκτός αυτού έχει και cruise control, ώστε να μη χρειάζεται να γαμάς το δάχτυλο σου και το W για να κρατάς πατημένο το γκάζι. SR3 > SA

Κάτι τελευταίο και γαμηστερό, που δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης, το SR3 έχει το Awesome Button (αυτοι το λένε, όχι εγώ, σοβαρά). Κάθε τι που κάνεις έχοντας πατημένο το shift, γίνεται με γαμηστερό τρόπο. Πχ αντί να ανοίξεις την πόρτα του αμαξιού, να πετάξεις τον οδηγό και να το πάρεις, με το shift θα πάρεις φόρα τρέχοντας, δίνοντας μια διπλή ιπτάμενη κλωτσάρα μέσα από το παρμπρίζ στο οδηγό -ο οποίος εξαϋλώνεται από το awesomeness σου-, και φεύγεις γκαζώνοντας με Turbo Boost. SR3 + 1 (δεν τίθεται καν θέμα κόντρας)



Το παιχνίδι θα ήταν το Τέλειο αν είχε τρία ακόμα πράγματα:

1) Auto-collect Loot στο στυλ του Jade Empire. Πχ στο Diablo, όταν κατασφάξεις τα πάντα και πατήσεις το alt, η οθόνη γεμίζει με γράμματα που σου λένε τι έχει πέσει και πρέπει να τα μαζέψεις και αν τα ξεδιαλύνεις μόνος σου. Στο JE, τα φράγκα και πράγματα κάθε εχθρού που σφάζεις μπαίνουν μόνα τους στο invetory και ταξινομούνται αυτόματα.

2) Replay Mission: όσο με ζορίζει το να παιδεύομαι δέκα φορές σε μια αποστολή που δε βγαίνει, άλλο τόσο με στεναχωρεί να μην έχω τη δυνατότητα να ξαναπαίξω δοκιμάζοντας άλλες φωνές (το παιχνίδι έχει 7 σετ διαλόγων κάθε φορά), εξοπλισμό και τακτικές σε κάποιες που μου άρεσαν. Και το παιχνίδι έχει τρομερά καυλωτικές αποστολές.

Συγκρίνετε την πρώτη αποστολή (tutorial):
San Andreas: κάνεις ποδήλατο στην πόλη και προσπαθείς να ξεφύγεις από gangstas μέχρι να φτάσεις σπίτι σου.
Saints Row the Third: κοιτώντας να ξεφύγεις από το αεροπλάνο του κακού και των δίδυμων σέξι γραμματέων του (το voice acting της μιας εξ'αυτών κάνει η Sasha grey btw), πηδάς χωρίς αλεξίπτωτο και πυροβολείς στον αέρα τους μπράβους που έχει στείλει στο κατόπι σου, ώστε να καθαρίσεις κάποιον και να πάρεις το δικό του. Στη διάρκεια της πτώσης ανάμεσα σε κούτες με ύποπτο φορτίο που έπεσαν από το αεροπλάνο εξ'αιτίας της καταστροφής που προκάλεσες, καταφέρνεις να πιάσεις τη Shaundi (το τσουλί της παρέας), και βλέπετε πως το αεροπλάνο έχει κάνει κύκλο και κατευθύνεται προς τα πάνω σας. Ακολουθεί ο εξης διαλογός:

Shaundi: Θες να πεις πως πρέπει να μπούμε στο αεροπλάνο, να σφάξουμε τους πάντες και να βγούμε από την άλλη? Είσαι τρελός?
ΕΣΥ: Όχι 'εμείς' μωρό μου. Εγώ.
Shaundi: ?!?!?!?!?
(την αφήνει στο κενό και ορμάει πυροβολώντας προς το παρμπρίζ του αεροπλάνου που πλησιάζει)
Shaundi: Son of a biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.......
Διασχίζεις τρέχοντας το αεροπλάνο, ανατινάζοντας όποιον βρίσκεις στο δρόμο σου, πηδάς από την άλλη πλευρά, σφάζεις μερικούς ακόμα, παίρνεις για άλλη μια φορά το αλεξίπτωτο ενός από αυτούς, και πιάνεις τη Shaundi προτού αυτή φτάσει κάτω, ώστε να κερδίσεις ένα μπινελίκι που μάλλον σου άξιζε.
SR3 >>>>> SA

Είναι δυνατόν να μη θέλεις να ξαναπαίξεις κάτι τέτοιο?

Το μεγάλο μου παράπονο όμως με το παιχνίδι είναι αξεπέραστο. Αυτό που αν είχε θα του συγχωρούσα όλα τα άλλα:

3) Να έχει την επιλογή να κάνεις turn off τα DLCs που δε θέλεις.
Εξηγούμαι: Στις pre-ordered versions για Steam, σου βάζει αυτόματα τζάμπα και με το ζόρι ένα DLC που μετά δεν αφαιρείται παρά μόνο με mods, το οποίο σου δίνει κάμποσα quest-reward όπλα και οχήματα, όπως και αυτόματο take-over μιας περιοχής του χάρτη- κάτι που σου στερεί τα activities εκεί. Αυτό σημαίνει πως σε πολλά quests οι (σημαντικές) επιλογές σου παύουν να έχουν νοήμα. Εκτός από αυτά έβαλε και ένα 'vampire DLC' που σου δίνει regen αν φας την ανθρώπινη ασπίδα σου (στο κανονικό, απλά τη σφάζεις). Αυτά όμως εγώ δεν τα θέλω γιατί στερούν την αίσθηση της επιτυχίας και το χρόνο παιχνιδιού. Δώσε μου τη δυνατότητα να τα απενεργοποιώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου