Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2012

Φτιάχνοντας το Τέλειο Παιχνίδι # 8.5: Μηχανισμοί αντί-τσαντίλας 2/2

ΕΝΤΟΣ παιχνιδιού, λίγα ακόμα anti-tsatila mechanics

Ο ρεαλισμός είναι καλός, αλλά με μέτρο. Ναι, υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως too much realism. Ξέρω πως ξεκινάω με άχρηστο, αδύναμο γιωτά χαρακτήρα, αλλά αν είναι να μου τρως τη μισή υγεία όταν πέσω από τρια σκαλοπάτια, εσύ Risen 2, τότε ζήτω που χεστήκαμε. Ειδικά αν το συνδυάσεις με 'ρεαλιστικό' (=πολύπλοκο και απαιτητικό χωρίς λόγο) χειρισμό.

Μια που είμαστε στο πέσιμο από ύψος, δώστε καλύτερα βάση να κάνετε την AI των NPCs να φέρεται λίγο πιο λογικά. Είμαστε με τη Shaundi πάνω σε μια ταράτσα και πρέπει να φτάσουμε κάτω. Υπάρχει μια σκάλα για πυρκαγιές. Επειδή πραγματικά βιάζομαι, πηδάω χύμα από την ταράτσα σκεπτόμενος πως έχω αρκετά hit points για να γλιτώσω την πτώση και η Shaundi θα με προλάβει κατεβαίνοντας δυο-δυο τα σκαλιά.

Και τι κάνει η μαλάκω? Πηδάει κι αυτή!
'Mission Failed: Shaundi is Dead'
(σε αυτό το σημείο, μετά την πέμπτη επανάληψη, ήταν που η κυρά τη μίσησε κι αποφάσισε να επιλέξει το ending που η Shaundi πεθαίνει- εγώ παραείμαι μαλάκας καλός τύπος)

Μια ρεαλιστική AI, όταν σε βλέπει να πηδάς από την ταράτσα, θα κατέβαινε τρέχοντας τη σκάλα και θα σου έλεγε (πολύ σωστά και ρεαλιστικά):
'Καλά, μαλάκας είσαι?'

Κάτι που θα μου άρεσε, να προσέφεραν οι NPCs τα skills τους από μόνοι τους όταν σε βλέπουν να ζορίζεσαι, όπως στο Fallout. Ναι, όλα. Ακόμα και τα social. Γιατί όχι? Φοβούνται μήπως πάψεις να είσαι ο πρωταγωνιστής αν κάποιος άλλος σε θαυμάζει κι εκφράζει τις απόψεις σου? Αν θέλω να είμαι το μπρουτάλι που δε νιώθει από λόγια, αλλά ένας φαφλατάς βάρδος με θαυμάζει, ας μιλήσει αυτός. Προς όφελός μου θα είναι.

Όταν ανοιγεις το main menu πρέπει να έχεις άμεσα στη διάθεσή σου οτιδήποτε χρειαστείς, χωρίς υπομενού ή επιπλέον κλικ. Ξέρω πως ακούγεται αυταπόδεικτο αλλά δεν είναι. Όταν είναι η πρώτη φορά που πιάνεις στα χέρια σου ένα παιχνίδι νιώθεις ασφάλεια όταν ξέρεις που είναι το exit to windows (και όχι απλά quit to main menu). Μη με βάζεις να το ψάχνω δέκα ώρες.

Περί dymanic difficulty. Να έχει οπωσδήποτε επιλογή για off. Ή, ακόμα καλύτερα, να είναι επιλογή στα difficulty settings, πάνω από το 'very hard'. Ο λόγος? Εάν το DD είναι αναμμένο, το παιχνίδι, όσο καλός κι αν είσαι, θα είναι δυνατότερο- ακόμα και κλέβοντας. Ιδιαίτερα εμφανές στα ποδοσφαιράκια και τα ράλλυ. Όμως σαν παίκτης ΔΕΝ θέλω πάντα να είμαι στην τσίτα, κάποιες φορές παίζω για να χαλαρώσω. Για το DD αυτό δε σημαίνει τίποτα: θα με τσακίσει ακόμα κι όταν μαλακίζομαι. Θέλω να μπορώ να ανέβω λέβελ και να γυρίσω σε κάτι τραμπούκους που δεν τους είχα νωρίτερα να τους κόψω τον κώλο στο χαλαρό, όχι να κάνουν κι αυτοί level-up μαζί μου (εκτός εαν το επιλέξω ο ίδιος).



ΣΤΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ- τουτέστιν τα τόσο κοντά στο παιχνίδι, που όμως το αφορούν μόνο από τη δημιουργική πλευρά του παίκτη.

Θέλω το παιχνίδι να έχει έναν εύχρηστο map-maker, όπως τα Heroes. Πόσο γαμηστερό θα ήταν αν μπορούσες να πιάσεις το Fallout (και όχι τα BG, με τα ζωγραφισμένα backgrounds), να σου έδινε έναν απλό στη χρήση map maker με έτοιμα tiles και scripts (και όχι όπως το δαιδαλώδες Neverwinter) και να έφτιαχνες δικές σου πόλεις, κόσμους και quests?

Ακόμα παράνω: υποστήριξε το modding. Υπάρχουν τόσα παραδείγματα που ένα community καυλωμένων όχι απλά βελτιώνουν το παιχνίδι αλλά και χτίζουν πάνω σε αυτό. Εδώ στο Bloodlines, βγαίνει Antitribu- Sabbat mod! Άσε τον κόσμο να χτίσει για εσένα και μη τους περιορίζεις-βοήθησέ τους. Να υπενθυμίσω πως το Counter-strike είναι mod για το Half-Life. Πράγμα που μας φέρνει στα...



ΕΚΤΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ- και η σχέση της εταιρείας με εσένα, τον παίκτη-καταναλωτή.

Λέμε ΟΧΙ σε κάθε μορφή DRM, ειδικά στα 'online only ακόμα και για single player game'. Σκατά στη Blizzard, σκατά στο εικονικό 'κεφάλαιο' που παράγουν τα online games. Αναγνωρίστηκε από το Ανώτατο Δικαστήριο της Νότιας Κορέας ως ισοδύναμο του πραγματικού, με παγκόσμιο τζίρο 5 δις δολλάρια.... Οπότε δεν έχουμε να κάνουμε με παιχνίδι αλλά με 'δουλειά'. Δε με ενδιαφέρουν οι οικονομικο-πολιτικοί υπαινιγμοί, αλλά το θέμα είναι πως αυτό ΔΕΝ είναι παιχνίδι: είναι αγγαρεία παραγωγής χρημάτων από το μηδέν, χωρίς κανένα αντάλλαγμα πέρα από τις εργατοώρες που ενεδύουν οι παίκτες. Και αφήστε τα περι 'να προστατεύσουμε την πνευματική μας ιδιοκτησία από τους πειρατές'.

Πούλα κάτι που να πιάνει τα λεφτά του και δε θα χρειαστεί να αντιμετωπίζεις τους πελάτες σου σαν εν δυνάμει πειρατές. Και καλύτερο όνομα θα βγάλεις στην πιάτσα των gamers (που για ένα παιχνίδι πραγματικά μετράει) και περισσότερα έσοδα θα έχεις. Περισσότερο χώσιμο σε μελλοντικό πόστ.

Αν είναι το παιχνίδι να γίνει μεταφορά από κονσόλα παιχνιδομηχανή ας γίνει σωστά. Ειδικά στο θέμα του χειρισμού (άλλαξε τα γαμημένα χειριστήρια, βάλτο keyboard and mouse friendly), της κάμερας (Tomb Raider, όπως είπε και η Svens σε comment) και κυρίως-...-
...της βαρύτητας των γραφικών. Το ΓΑΜΗΜΕΝΟ, ΤΡΙΣΚΑΤΑΡΑΤΟ Web of Shadows κατάφερε να μου κάψει την κάρτα γραφικών: Geforce-9500M GS. Μιλάμε για κάρτα που την πάλεψε χαλαρότατα ακόμα και με το Metro 2033. Και κάηκε. Με την κατώτατη ανάλυση και γραφικά.

Στα περι εγκατάστασης:

  • Να ΜΗΝ πιάνει το παιχνίδι >9000 GB στο σκληρό δίσκο.
  • Να επιλέγω το φάκελο εγκατάστασης.
  • Να κάνει autosaves όποτε του καθορίσω εγώ, σε ένα καθορισμένο μέγιστο ποσό.
  • Δε θα με χάλαγε καθόλου τα Saves να βρισκόντουσαν σε στανταρισμένο φάκελο για να κρατάω back-ups.


Και κυρίως....

Να ΜΗΝ εγκαθιστά άσχετες παπαριές υποχρεωτικές για να παίξω το γαμημένο κωλοπαίχνιδο. Ειδικά όχι το Windows Games Live. Σκατά στον τάφο του εξυπνάκια της Microsoft που το σκέφτηκε αυτό. Και σε καμία μα καμία περίπτωση: μην εγκαθιστάς πράγματα χωρίς να με ρωτήσεις. Ούτε να αναβαθμίσεις τίποτα και να το κάνεις μετά να μη δουλεύει σωστά με όλα τα υπόλοιπα πράγματα που επί χρόνια που έτρεχαν χωρίς προβλήματα. Για να τρέχουν όλα τα άλλα, σημαίνει πως το δικό σου παιχνίδι έχει πρόβλημα, να το βελτιώσεις ή να το βάλεις στον κώλο σου. Μαλάκαρε. Μαλάκα μαλάκα. Γαμημένε.


4 σχόλια:

  1. Κρατιόμουν - κρατιόμουν ώστε να αφήσω σχόλιο στο τέλος αυτού του έπους που εδώ και καιρό γράφεις, αλλά δεν κρατιέμαι άλλο:
    ΕΙΝΑΙ ΕΠΟΣ!!!
    Και έχεις ΜΕΓΙΣΤΑ δίκια σε όλα!!
    Το μόνο σημείο που έχω διαφορετική άποψη, είναι ότι εμένα δεν μ' αρέσουν τα Sand-Box περιβάλλοντα, τη θέλω linear την περιπέτειά μου - και πάλι με έχεις πορώσει με το Saints Row III (βοηθάει βέβαια και το γαμάτο τρέιλέρ του) σε σημείο που σκέφτομαι να του δώσω μια ευκαιρία (μόλις τελειώσω το Whispered World).
    Συνέχισε το επικό έπος, και μη μασάς που δεν αφήνουμε σχόλια, είμαστε παρόλα αυτα εδώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ty gia ta kala sou logia!

    to sandbox den empodizei genika to linear- apla 8elei mia stalitsa parapanw psa3imo.

    anti8eta, otan o allos prosdokei sandbox alla den tou to dineis, 3enerwnei. vlepe to BG II: Throne of Baal pou den exei praktika KAMIA 3emparkh perioxh. den 3erw ti ekanan oi alloi, omws egw to termatisa sta grhgora kai den 3anasxolh8hka pote me ayto. opws peripou egine kai me thn tainia Dark Knight Rises

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ξέρεις ότι είμαι αναγνώστης του μπλογκ σου, ακόμα κι αν δεν αφήνω πάντα σχόλιο (κι όταν αφήνω, έχει να κάνει με τα έκκι που βάζεις).

    αυτό που έχω να πω από τα "φτιάχνοντας το τέλειο παιχνίδι" είναι ότι τελικά όλα κυλάνε φανταστικά και γαμάτα μόνο πάνω στο τραπέζι με μια χούφτα ζάρια, ένα καλό πάρτυ κι ένα DM με πολλές ικανότητες....αυτά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λογικό, αφού υπάρχει άπλετος χρόνος για σκέψη και δυνατότητα προσαρμογής. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή