Πέμπτη, 4 Απριλίου 2013

Έκτακτο: LucasArts RIP

Ξεκινάμε με αυτό εδώ που διάβασα χτες βράδυ κι αρχικά νόμιζα πως ήταν αργοπορημένο Πρωταπριλιάτικο. 

Κι έτσι μπήκε επίσημα η ταφόπλακα στο τέλος μιας εποχής. Της Εποχής των Γαμηστερών Adventures. Ακόμα και οι fans της Sierra οφείλουν να βγάλουν το καπέλο και να δώσουν τα σέβη τους. Στο κάτω-κάτω -όπως το βλέπω εγώ τουλάχιστον- δεν υπήρχε πραγματικά κόντρα ανάμεσα στις εταιρίες εφόσον ανήκαν σε δύο εντελώς διαφορετικές σχολές νοοτροπίας στα παιχνίδια τους. Ήθελες κάτι αμιγώς σοβαρό και με κάμποσα save and load, έπαιζες Sierra. Ήθελες κάτι χιουμοριστικό (που μπορεί ή μπορεί και να μην ήταν σοβαρό), στο οποίο δε γίνεται να πεθάνεις ή να γίνει unwinnable επειδή έχασες κάποιο στοιχείο, έπαιζες LucasFilm Games (όπως λεγότανε τότε).

Ωστόσο, πιστεύω η εποχή αυτή είχε πεθάνει -δολοφονημένη μπαμπέσικα- εδώ και 15 χρόνια με το Grim Fandango. Ειρωνεία? Ένα παιχνίδι που αναφέρεται στο Death by Stagnation και τη Μετάβαση σε ένα Διαφορετικό Afterlife μέσα από άπειρα ζόρια, έγινε η αφορμή ακριβώς για αυτό το πράγμα. Βλέπετε, το Grim Fandango μπορεί να ήταν παιχνιδάρα, αλλά στις πωλήσεις τα σκάτωσε, ίσως επειδή χώθηκε στα βαθιά με το ατσούμπαλο γύρισμα σε 3D (κατ'εμέ πέτυχε σε αυτό ;όσον αφορά στην ατμόσφαιρα, αλλά τώρα παρουσιάζω την γενική άποψη), ίσως γιατί θεματικά ήταν... υπερβολικά βαθύ. Όπως και να έχει, από την ευρύτερη κοινότητα των gamers δυστυχώς θεωρείται ως-
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΑ ADVENTURES.

Δεν κάνω πλάκα. Μη μου πείτε για τα απαράδεκτα Monkey Island 4 και ακόμα χειρότερα 5, αυτά δε μετράνε. Είναι όπως αν γαμήσεις κάποια υπερβολικά χοντρή και άσχημη, μετράει σαν να έχεις γαμήσει μείον μια γκόμενα, το ίδιο πράγμα. Και μετά οι άλλοι κατηγορούσαν το Grim Fandango. Wtf

Τέλος πάντων, όπως και να έχει, σε αυτό το σημείο οι GENIUS μάνατζερ της LA αποφασίζουν πως 'Αdventures are not safe $MONEY$, but do you know what is? Star Wars! Chewbacca and Darth Vader and Lightsabers OMG! $$$MONEY$$$'.
Και τα έπαιξαν όλα για όλα σε Starwars.
Το άλλο GENIUS moment ήταν που αποφάσισαν, αντί να είναι δημιουργοί, να γίνουν πλέον μόνο Publishers, για 'safe $MONEY$'. Το αντάλλαγμα ήταν 'μικρό': κάπως λιγότερος άμεσος έλεγχος στην δουλειά αυτήν καθ'εαυτή.



Κι έτσι γεμίσαμε παιχνίδια όπως το KOTOR2- που ενώ δεν ήταν κακό, έλειπε το 1/3 του παιχνιδιού επειδή το εξέδωσαν ενάμιση χρόνο νωρίτερα- ή το Star Wars Online σαν ακόμα-ένα-WoW-clone, που φυσικά είχε την απήχηση που οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος θα περίμενε (θέλω να πω, αντί να φτιάξουν κάτι πρωτότυπο και μοναδικό για άλλη μια φορά αντέγραψαν άλλους, μοιράζοντας την ήδη κατακερματισμένη πίτα σε ακόμα μικρότερα κομμάτια)

'Μα ήταν απίστευτη έκπληξη που με αυτήν την αλάνθαστη στρατηγική ελαχιστοποίησης κόστους σε σχέση με τα έξοδα (ξε)πουλήθηκαν στην Disney!'
-said no one ever

Δεν ήταν κάποια βαθιά συνωμοσία ή το uber master-plan του dark overlord, δεν ήταν τίποτα παραπάνω από μια γαμημένη αρπαχτή. Τα νέα αφεντικά είπαν 'fuck this shit, YOLO dude, let's make money and get the hell out of here'. Η βραχύβια προοπτική των πραγμάτων από μανατζερίσκους που τώρα ανέλαβαν μεγαλοεταιρείες η οποίες έχουν δημιουργήσει ένα Legacy είναι πραγματικά απίστευτη!

Anyway, δε χρειάζεται να μακρηγορούμε. Η Disney είναι κατά κόρον εκδότης και δεν έχει ανάγκη τον άλλο εκδότη που απορρόφησε-μόνο τα δικαιώματα για τα προϊόντα του. Κι ενώ δε νομίζω πως υπάρχει πραγματικά φόβος πως δε θα βγουν άλλες ταινίες Star Wars (ή μάλλον είναι αναπόφευκτο πως θα βγουν), αυτό που με στεναχωρεί είναι το Monkey Island series. 



Ναι, η σειρά δεν ήταν στα καλύτερά της με το Escape και θα έλεγα πως ξεπέρασε τον πάτο ανακαλύπτοντας νέα βάθη με τα καμώματα της Telltale Games, αλλά τώρα η Disney θα σκεφτεί πως: 'δεν έχει νόημα να εκδίδω δύο ανταγωνιστικούς μεταξύ τους τίτλους τη στιγμή που έχω τα Pirates of the Carribean, ειδικά τη στιγμή που τα MI βασίζονται στο Theme Park μας που λέγεται.... Pirates of the Carribean!'

Ασχέτως που ο ένας είναι 'σοβαρός τίτλος' και ο άλλος αναχρονιστική παρωδία. Τέσπα. Η LucasFilm Games είχε πεθάνει. Τώρα απλά βγήκε το πιστοποιητικό. Ας ελπίσουμε ο Tim Schaffer με τα Kickstarter του να αναβιώσει μόνος του την τέχνη του.

Ένα μακάβριος χορός, λοιπόν για το Grim Fandango.  Ας ευχηθούμε στον Manny να παραμείνει με τη  Meche στο Afterlife. Δεν θα τον ξεχάσουμε ποτέ.

Ένα γεμάτο spoilers requiem για τον Manuel Calavera. Ο διάλογος και η μουσική υπό το πρίσμα του σημερινού ποστ πρέπει να είσαι άκαρδος μαλάκαρος αν δε σε κάνουν να μελαγχολήσεις και να πιεις ένα ποτό μεσημεριάτικα.

*ο τυπάς κάτω αριστερά είναι ο Tim Schaffer

"You know, sweetheart, if there's one thing I've learned, it's this: nobody knows what's gonna happen at the end of the line, so you might as well enjoy the trip." 
-Manuel Calavera

4 σχόλια:

  1. Monkey Island
    Day of the Tentacle
    Indiana Jones & the fate of Atlantis (το αληθινό IJ 4)
    The Dig
    Full Throttle
    Sam & Max Hit the road

    Πουτάνα Disney, αντί να με κάνεις πάλι παιδί, μ' έκανες να αισθανθώ γέρος...

    Γαμημένε Corporate World...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω με τον Elpre, αξέχαστα παιχνίδια και χιλιολιωμένα, όπως και της Sierra εκείνες τις εποχές.

      Διαγραφή
    2. de 8a mporousa na to 8esw kalytera. kai malista apo aytous tous gerous pou gkriniazoun gia ola kai 3ekinoun me th frash: 'emeis sthn epoxh mou...'

      Διαγραφή
    3. Mόνο το καφενείο λείπει και το τραπέζι παίζοντας πρέφα. "Εμείς στην εποχή μου"...

      Ακριβώς!

      Διαγραφή